RETURER, BYTEN OCH REKLAMATIONER
Du har alltid 30 dagars ångerrätt vid köp
Viktigt spara alltid kvittol för eventuella returer och reklamationer .Varan ska skickas i retur 30 dagar räknat från när du fick din orderbekräftelse . Maila info@skohus.se Så sänder vi en QR-kod ange ert order nr.QR-koden visas upp hos ett postombud, som då skriver ut retursedeln. Den kan då fästas på försändelsen och lämnas in direkt på plats. Retur-fraktkostnaden på 49:- dras av på beloppet som betalas tillbaka. Så fraktkosnaden totalt blir 98: om varan skickas tillbaka .Frakt 49:- returfrakt 49.- Bifoga alltid följesedel och skriv tydligt av vilken anledning varan skickas tillbaka.
Vi betalar tillbaka beloppet så snart som möjligt. Vi förbehåller oss dock rätten att vänta med återbetalningen tills vi tagit emot varan eller du har visat att varan har sänts tillbaka.
Klarna sköter återbetalning via faktura, kort och direktbetalning. Självklart kan du också returnera varan i någon av våra butiker
Har du däremot köpt varan i någon av våra butiker kan du tyvärr inte byta den via vår e-handelsbutik.
Vid en beställning i vår nätbutik ingås avtal om köp först när du mottagit orderbekräftelse från oss per e-post. Vi uppmanar dig att spara orderbekräftelsen för eventuella kontakter med oss.
Vi reserverar oss för eventuella fel i vårt lagersaldo.
Returnera i butik
Har du handlat online tar du bara med dig Följesedeln och kvittot tillsammans med den vara ni vill returnera. Klarna sköter all kreditering via kort eller faktura.
Vi följer Konsumentköplagens och Allmänna Reklamationsnämndens regler och råd gällande reklamationer, öppet köp och bytesrätt.
Byten
Vid byte av e-handelsorder måste du lägga en ny order i webbshopen på den nya storleken och returnera produkten du vill byta Du skickar tillbaka den artikeln du önskar byta för att få en QR-kod maila info@skohus.se Ange ditt order nr .Vi tar 49:- i returfrakt som regleras vid utbetalningen kreditering när du lägger en ny order vid byte så kostar det även då 49:- i frakt .
.
Reklamation
Det enklaste sättet att reklamera varan är i någon av våra butiker. Glöm inte att ta med följesedeln som bifogades varorna. Detta är mycket viktigt för att bevisa att du köpt varan hos oss. Se därför till att alltid spara följesedeln.
Om du ska skicka varan så Maila info@skohus.se så skickar vi en QR-kod till er ange ert order nr. QR-koden visas upp hos ett postombud, som då skriver ut retursedeln. Den kan då fästas på försändelsen och lämnas in direkt på plats. Vid en godkänd reklamation debiteras ingen returfrakt och eventuella fraktavgifter i samband med att köpet återbetalas.
Reklamationer som inte godkänns av oss kan ni få tillbaka skickade mot fraktkostnad.
Eventuella transportskador bör noteras i samband med utlämningen.